Domena exact match. Czy to, aby na pewno dobry pomysł?
Wokół EMD [exact match domain] narosło wiele mitów, dlatego dziś przyjrzymy się tym najpopularniejszym. W rozwinięciu komentujemy, czy każda domena EM jest zła, jak linkować EMD i dlaczego domena EMD jest trudniejsza do zafiltrowania od tej organicznej. Obalamy mity na temat domen exact match.
Mit 1: Domeny exact match to realne ryzyko nałożenia filtru algorytmicznego
Mit niepotwierdzony
To półprawda. Utarło się, że domeny EMD są podatne na filtry algorytmiczne i działania ręczne zespołu Google SQT – w praktyce domeny exact match w niczym nie odbiegają od zwykłych domen, nazwijmy to brandowych.
EMD to domeny podwyższonego ryzyka, pod warunkiem spełnienia 1 lub 2 warunków:
A: Domena obraca się w b. konkurencyjnej branży o wysokiej rotacji wyników
Dotyczy przede wszystkim segmentów: finanse, zdrowie, erotyka.
B: Domena ma wątpliwej jakości treści. Została wyłącznie w celach sprzedażowych
Dotyczy przede wszystkim stron typu one-page, reklamujących środki na potencję, suplementów diety, porównywarek finansowych oraz innych serwisów, które przekierowują użytkownika na stronę docelową i zarabiają w modelach CPC, CPL oraz pochodnych.
We wszystkich pozostałych wypadkach, domena EMD nie niesie ze sobą podwyższonego ryzyka w kontekście strategii SEO.
Mit 2: Domeny exact match są równie podatne na SEO, jak wszystkie inne domeny
Mit obalony
Mimo usilnych działań Google oraz ówczesnego zespołu SQT, domeny EM mają nadal większy potencjał w kontekście pozycjonowania na frazę – frazy EM niż typowe domeny brandowe.
I tak np. domena ubrankadzieciece.pl będzie miała większy potencjał w pozycjonowaniu frazy Ubranka Dziecięce od domeny all-for-your-kids.pl.
Mit 3: Domeny exact match są w stanie przyjąć na siebie więcej linków EM
Mit potwierdzony
To prawda. Linki EM prowadzące do domeny EM są interpretowane przez algorytm jako linki brandowe, np. link z anchorem „Ubranka Dziecięce” będzie rozumiany przez algorytm jako nazwa marki – firmy, a nie stricte link pozycjonujący. Jednak podobnie jak w przypadku zwykłej domeny i tutaj przesada może doprowadzić do utraty widoczności.
Jeśli szukasz oferty na podlinkowanie swojej strony internetowej, sprawdź propozycje sklepu z pakietami SEO dzięki którym możesz w prosty sposób pozyskać linki ze zróżnicowanych źródeł. Niezależnie od tego czy posiadasz domenę EM, brandową, czy z dowolną inną nazwą staraj dywersyfikować profil linków swojej strony internetowej.