Domena exact match. Czy to, aby na pewno dobry pomysł?

domena em

Wokół EMD [exact match domain] narosło wiele mitów, dlatego dziś przyjrzymy się tym najpopularniejszym. W rozwinięciu komentujemy, czy każda domena EM jest zła, jak linkować EMD i dlaczego domena EMD jest trudniejsza do zafiltrowania od tej organicznej. Obalamy mity na temat domen exact match.

Mit 1: Domeny exact match to realne ryzyko nałożenia filtru algorytmicznego
Mit niepotwierdzony
To półprawda. Utarło się, że domeny EMD są podatne na filtry algorytmiczne i działania ręczne zespołu Google SQT – w praktyce domeny exact match w niczym nie odbiegają od zwykłych domen, nazwijmy to brandowych.

EMD to domeny podwyższonego ryzyka, pod warunkiem spełnienia 1 lub 2 warunków:
A: Domena obraca się w b. konkurencyjnej branży o wysokiej rotacji wyników
Dotyczy przede wszystkim segmentów: finanse, zdrowie, erotyka.
B: Domena ma wątpliwej jakości treści. Została wyłącznie w celach sprzedażowych
Dotyczy przede wszystkim stron typu one-page, reklamujących środki na potencję, suplementów diety, porównywarek finansowych oraz innych serwisów, które przekierowują użytkownika na stronę docelową i zarabiają w modelach CPC, CPL oraz pochodnych.
We wszystkich pozostałych wypadkach, domena EMD nie niesie ze sobą podwyższonego ryzyka w kontekście strategii SEO.

Mit 2: Domeny exact match są równie podatne na SEO, jak wszystkie inne domeny
Mit obalony
Mimo usilnych działań Google oraz ówczesnego zespołu SQT, domeny EM mają nadal większy potencjał w kontekście pozycjonowania na frazę – frazy EM niż typowe domeny brandowe.
I tak np. domena ubrankadzieciece.pl będzie miała większy potencjał w pozycjonowaniu frazy Ubranka Dziecięce od domeny all-for-your-kids.pl.

Mit 3: Domeny exact match są w stanie przyjąć na siebie więcej linków EM
Mit potwierdzony
To prawda. Linki EM prowadzące do domeny EM są interpretowane przez algorytm jako linki brandowe, np. link z anchorem „Ubranka Dziecięce” będzie rozumiany przez algorytm jako nazwa marki – firmy, a nie stricte link pozycjonujący. Jednak podobnie jak w przypadku zwykłej domeny i tutaj przesada może doprowadzić do utraty widoczności.

Jeśli szukasz oferty na podlinkowanie swojej strony internetowej, sprawdź propozycje sklepu z pakietami SEO dzięki którym możesz w prosty sposób pozyskać linki ze zróżnicowanych źródeł. Niezależnie od tego czy posiadasz domenę EM, brandową, czy z dowolną inną nazwą staraj dywersyfikować profil linków swojej strony internetowej.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close